SCRUM is een innovatieve didactiek om leerlingen op een methodische manier planmatig en zelfstandig te laten samenwerken. Leerlingen krijgen eigenaarschap, nemen verantwoordelijkheid en initiatief en leren van elkaar - ook in heterogene groepen. Tegelijk heb je als leraar de regie van het leerproces stevig in handen en behoud je makkelijker het overzicht. Omdat de leerlingen in hun team zelfstandig aan het werk zijn, heb je als leraar tijd vrij voor inhoudelijke begeleiding op maat. Scrum is bruikbaar bij rekenen, taal, wereldoriëntatie, ondernemend leren en projecten.
In deze vorming:
- ontdek en ervaar je de kracht en de stappen van Scrum;
- leggen we linken met je eigen onderwijspraktijk;
- bewerk je een deel van je eigen onderwijspraktijk in een Scrum-conctext;
- wissel je ervaringen uit en verdiep je jouw inzichten in Scrum.
De navorming kent een plezierige afwisseling tussen theorie en praktijk. Scrum zal je een krachtig kader geven om met je leerlingen planmatig en zelfstandig aan de slag te gaan.