pedagogisch-didactisch handelen

Lesdifferentiatie via directe instructie (ADI, EDI, IGDI) in de klas

24-03-2022
campus Vorselaar - Lepelstraat 2 - 2290 Vorselaar

Hoe krijg je je klas zelfstandig aan het werk om meer tijd en energie te steken in die leerlingen die het nodig hebben? Hoe bied je ook voldoende uitdaging aan die kinderen die zelfstandig werken? Je houdt hierbij rekening met talenten en mogelijkheden van elk kind. Maar we houden ook rekening met de werklast van jou als leraar. Via modellen zoals ADI (activerende) EDI (expliciete) IGDI (interactief, gedifferentieerd) leer je de instructietijd af te stemmen op ieders behoefte.
In deze vorming bekijken we:

  • hoe je de instructiefase in je les zo efficiënt mogelijk kan aanpakken;
  • hoe je de instructies kan aanpassen aan de leerbehoeften van alle leerlingen;
  • hoe je het ADI-model kan implementeren in je klas;
  • hoe je via leerlingenactiviteit de betrokkenheid en het welbevinden verhoogt tijdens je les;
  • welke sterktes en valkuilen er in een DI-les kunnen schuilen.

Differentiatie staat voor het optimaal begeleiden van zoveel mogelijk leerlingen, binnen de beschikbare lestijden. Na deze vorming kan je stap voor stap dit model implementeren.

Datum en tijd

donderdag 24 maart 2022
van 09:00 tot 15:30

Einde inschrijvingen: dinsdag 22 maart 2022 (00:00)
Annulatie mogelijk tot: donderdag 10 maart 2022 (00:00)

Programma

Prijs

Deelnemer Donche: 100,00 EUR

Student: 100,00 EUR