We gaan er vaak vanuit dat kinderen vanzelf leren redeneren, plannen, organiseren, hun werkgeheugen vergroten, en zichzelf leren concentreren. Niets is minder waar!
Inhouden die in de interactieve navorming aan bod komen:
- De zelfdeterminatietheorie geeft ons tools om leerlingen in hun kracht te zetten.
- Via een kijk als niet-wetenschapper in de neurologie gaan we op zoek naar wat dit wil zeggen voor de aanpak in jouw lessen.
- De werking van het puberbrein en de executieve functies geven je inzicht in het leerproces van je leerlingen.
- De zone van de naaste ontwikkeling inzetten voor maximale ontplooiing van je leerlingen.
- Mindset en de leerkuil als sleutel tot eigenaarschap.
- Hoe implementeer je deze info voor jouw vakken? Wat heb je aangepast aan je lessen en waar hebben de leerlingen baat bij gehad? Leren van en met elkaar.
In deze nascholing leer je de executieve functies kennen, begrijpen, observeren en aanpakken. En dat alles heel laagdrempelig en in een eenvoudige taal.