Vormingscentrum Onderwijs Kempen

Peer feedback

22-02-2024
online

Interactieve digitale workshop

We gaan dieper in op het wat en waarom van peer feedback voor zowel de leraar als de leerling. Er is aandacht voor het gefaseerd gebruik (feedup, feedback en feedforward) in het evaluatieproces en de manier waarop leerlingen hun inbreng kunnen leveren. Aan de hand van voorbeelden wordt ingezet op voordelen en valkuilen bij het gebruik van peer feedback. We nemen een concreet plan van aanpak onder loep om in te zetten voor het 'eigen' vak. Deelnemers krijgen meteen ook de tijd om een vertaling naar het 'eigen' vak te maken. Deelnemers brengen dus een leereenheid uit het leerplan mee waarbij men peer feedback als een meerwaarde voor het leerproces van leerlingen wil inzetten.

Volgende doelen worden voorop gesteld, na afloop kan je: 

  • het nut van peer feedback inschatten.
  • methodieken van peer feedback in het eigen vak integreren.
  • effectieve feedback vanuit onderzoek omschrijven. 
  • voordelen en valkuilen omschrijven.
  • een plan van aanpak voor het eigen vak ontwerpen.  

 

Doelgroep

leraren secundair onderwijs

Datum en tijd

donderdag 22 februari 2024
18:30 ⇾ 21:00

Einde inschrijvingen: dinsdag 13 februari 2024 (18:30)
Annulatie mogelijk tot: donderdag 08 februari 2024 (18:30)

Programma

Docenten

Inge Peeters

Inge Peeters

pedagoog en docent Lerarenopleiding Thomas More

Meer

Prijs

Deelnemer Donche: 60,00 EUR

Contactpersoon

Anja Van Hoof

Anja Van Hoof

014 50 81 70

vc.onderwijs.kempen@thomasmore.be